Dit bericht niet meer tonen

Wij gebruiken cookies voor het optimaal functioneren van deze website. Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Groot deel marcom-professionals werkt liever in andere branche

Er zit een aanzienlijk verschil tussen de branche waarin marcom-professionals graag zouden willen werken en de branche waarin zij momenteel werkzaam zijn. Vooral de verschillen in de communicatie/mediabranche zijn opvallend. Het percentage marcom-professionals dat de voorkeur geeft aan het werken in deze branche staat in schril contrast met het percentage professionals dat daadwerkelijk in deze branche werkzaam is. Dit blijkt uit onderzoek van USG Capacity, specialist op het gebied van werving & selectie en interim-management van marketing- en communicatieprofessionals.

In het onderzoek werden bijna 340 marketing- en communicatieprofessionals gevraagd naar de branche waarin ze werkzaam zijn en de branche waarin ze graag zouden willen werken. Van de marketingprofessionals geeft 58 procent aan dat de communicatie/mediabranche hun voorkeur geniet, terwijl slechts 24 procent momenteel in die branche werkt. Voor communicatieprofessionals geldt dat nu 36 procent werkzaam is in de communicatie/mediabranche en dat maar liefst 74 procent er zou willen werken.

Naast de communicatie/mediabranche geven communicatieprofessionals aan dat ook de consultancybranche (30 procent) en de branche onderwijs en wetenschap (26 procent) hun voorkeur geniet. De top drie voorkeursbranches voor marketingprofessionals wordt afgesloten met de consultancybranche (44 procent) en overige (zakelijke) dienstverlening (33 procent).

“Uit dit onderzoek komt duidelijk naar voren dat marcom-professionals niet alleen een duidelijke voorkeur hebben voor het type organisatie, maar dat ook de branche een belangrijke rol speelt. Naar mijn idee zouden organisaties over de rand van hun eigen business kunnen kijken en zich moeten afvragen hoe het is gesteld met de populariteit van de branche. Wellicht dat organisaties dan een stap verder gaan dan employer branding en via een branchevereniging krachten kunnen bundelen om aandacht aan ‘branche branding’ te besteden”, aldus Wout Oosterhof, operationeel directeur USG Capacity.

Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en wordt uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met een HBO+ opleidingsniveau.

usg_marketing_comm&sales_pro_L1_2400_colour.jpg

Archief

  • De kracht van een goed verhaal
    15-04-2014 15-04-2014
    De kracht van een goed verhaal
     
    Storytelling is simpelweg het vertellen van een verhaal. En voor marketeers: het overbrengen van een boodschap aan de hand van een verhaal waarmee j...
  • USG Marketing, Communication & Sales is partner van het Identiteitscongres 2014
    24-03-2014 24-03-2014
    “If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together”

    USG Marketing, Communicatie en Sales is partner van het Identiteitscongres 2014
    Kom op dinsdag 1...
  • De evolutie van contentmarketing
    04-03-2014 04-03-2014
    De evolutie van contentmarketing
    Michèl Schilders, USG Marketing, Communication & Sales Professionals    03 maart 2014    @marcomsalesNL     
    Contentmarketing is niets nieuws ...
  • Jongeren kiezen voor Instagram en Snapchat
    25-02-2014 25-02-2014


    Michèl Schilders, USG Marketing, Communication & Sales Professionals    24 februari 2014    @marcomsalesNL     
    Generatie Y moet op een bepaalde manier aangesproken worden o...
  • Michel Schilders, spreker op het Digital Content Marketing Congres 2014
    21-02-2014 21-02-2014
    Michel Schilders



    Michel Schilders USG Marketing, Communication & Sales Professionals
    Contentmarketing at USG MarComSales: a true story!
    Who needs customers...
  • Is je LinkedIn profiel 2014 proof?
    13-01-2014 13-01-2014
    Erica Kruissen, USG Marketing, Communications & Sales Professionals, @marcomsalesnl
    Is je LinkedIn profiel 2014 proof? Wat doe je nu werkelijk op LinkedIn? Connecten me...
  • Trends 2014, masterclass 21 januari strategie, hrm en bedrijfsvoering
    20-12-2013 20-12-2013
    Economisch herstel gloort aan de horizon. Bedrijven moeten meer dan ooit mee kunnen bewegen met de snel veranderende eisen van de markt. Dat vergt souplesse en flexibiliteit. Bovenal moeten ze antici
  • 14 hotte marketingtrends voor 2014
    09-12-2013 09-12-2013
    14 hotte marketingtrends voor 2014
     Ik spreek veel marketingdirecteuren en -professionals in mijn werk. Die gesprekken gaan regelmatig over trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Ik krij...
  • Thought leadership en de rol van de MarCom professional
    26-11-2013 26-11-2013
    Food for thought
    Thought leadership en de rol van de MarCom professional
    Afgelopen donderdag organiseerde USG Marketing, Communication & Sales, voorafgaand aan he...
  • Wie wordt de opvolger van Thiemo, Tessy en Esther?
    05-11-2013 05-11-2013
    Wie worden de opvolgers van Thiemo, Tessy en Esther?
    De datum voor Hét Sales Event is bekend. Op 6 maart 2014 zal dit event plaatsvinden in het schitterende Grand Hotel Huis ter Duin i...
RSS