Dit bericht niet meer tonen

Wij gebruiken cookies voor het optimaal functioneren van deze website. Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Groot deel marcom-professionals werkt liever in andere branche

Er zit een aanzienlijk verschil tussen de branche waarin marcom-professionals graag zouden willen werken en de branche waarin zij momenteel werkzaam zijn. Vooral de verschillen in de communicatie/mediabranche zijn opvallend. Het percentage marcom-professionals dat de voorkeur geeft aan het werken in deze branche staat in schril contrast met het percentage professionals dat daadwerkelijk in deze branche werkzaam is. Dit blijkt uit onderzoek van USG Capacity, specialist op het gebied van werving & selectie en interim-management van marketing- en communicatieprofessionals.

In het onderzoek werden bijna 340 marketing- en communicatieprofessionals gevraagd naar de branche waarin ze werkzaam zijn en de branche waarin ze graag zouden willen werken. Van de marketingprofessionals geeft 58 procent aan dat de communicatie/mediabranche hun voorkeur geniet, terwijl slechts 24 procent momenteel in die branche werkt. Voor communicatieprofessionals geldt dat nu 36 procent werkzaam is in de communicatie/mediabranche en dat maar liefst 74 procent er zou willen werken.

Naast de communicatie/mediabranche geven communicatieprofessionals aan dat ook de consultancybranche (30 procent) en de branche onderwijs en wetenschap (26 procent) hun voorkeur geniet. De top drie voorkeursbranches voor marketingprofessionals wordt afgesloten met de consultancybranche (44 procent) en overige (zakelijke) dienstverlening (33 procent).

“Uit dit onderzoek komt duidelijk naar voren dat marcom-professionals niet alleen een duidelijke voorkeur hebben voor het type organisatie, maar dat ook de branche een belangrijke rol speelt. Naar mijn idee zouden organisaties over de rand van hun eigen business kunnen kijken en zich moeten afvragen hoe het is gesteld met de populariteit van de branche. Wellicht dat organisaties dan een stap verder gaan dan employer branding en via een branchevereniging krachten kunnen bundelen om aandacht aan ‘branche branding’ te besteden”, aldus Wout Oosterhof, operationeel directeur USG Capacity.

Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en wordt uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met een HBO+ opleidingsniveau.

usg_marketing_comm&sales_pro_L1_2400_colour.jpg

Archief

  • USG Marketing, Communication & Sales Professionals beste HR Adviesbureau
    01-10-2014 01-10-2014
    USG Marketing, Communication  & Sales Professionals is verkozen tot beste HR Adviesbureau van Nederland. USG Marketing, Communication & Sales heeft dit jaar, in de categorie ‘Human Resources’,  de e
  • Artikel Facts & Figures Arbeidsmarkt Marketing & Communicatie
    11-09-2014 11-09-2014
    Marketingtribune ging op zoek naar feiten en cijfers over de arbeidsmarkt in Marketing & Communicatie. Welke ontwikkelingen spelen er, welke kansen liggen er en welk onderscheid is te vinden in de ve
  • Test je kennis en win een jaarcontract
    15-07-2014 15-07-2014
    Onder dit motto start USG Marketing, Communication & Sales Professionals vandaag een campagne om nieuwe online marketeers te werven.
    Zomeractie
    In een korte actie deze zomer nodigt he...
  • Professionals USG Marcomsales in Projectmanagement
    27-05-2014 27-05-2014
    Onlangs hebben 15 interim professionals van USG Marketing, Communication & Sales de IPMA-D certificering voor projectmanagement behaald. De opleiding bestrijkt alle aspecten van projectmanagement, zo
  • Beïnvloedende trends in overheidscommunicatie
    12-05-2014 12-05-2014
    Welke trends zorgen voor verandering in het communicatievak? Zijn dat de media, de samenleving die zelf meer aan zet is, economische omstandigheden of toch iets anders? USG Marketing, Communication
  • Wat betekent het thema 'identiteit' voor uw organisatie?
    05-05-2014 05-05-2014
    Op 15 april jl., in alle vroegte en voorafgaand aan het Identiteitscongres 2014, organiseerde USG Marcom & Sales (USG), in samenwerking met Valuebridge, het kennisontbijt “identiteit“. Aanwezig war
  • De kracht van een goed verhaal
    15-04-2014 15-04-2014
    De kracht van een goed verhaal
     
    Storytelling is simpelweg het vertellen van een verhaal. En voor marketeers: het overbrengen van een boodschap aan de hand van een verhaal waarmee j...
  • USG Marketing, Communication & Sales is partner van het Identiteitscongres 2014
    24-03-2014 24-03-2014
    “If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together”

    USG Marketing, Communicatie en Sales is partner van het Identiteitscongres 2014
    Kom op dinsdag 1...
  • De evolutie van contentmarketing
    04-03-2014 04-03-2014
    De evolutie van contentmarketing
    Michèl Schilders, USG Marketing, Communication & Sales Professionals    03 maart 2014    @marcomsalesNL     
    Contentmarketing is niets nieuws ...
  • Jongeren kiezen voor Instagram en Snapchat
    25-02-2014 25-02-2014


    Michèl Schilders, USG Marketing, Communication & Sales Professionals    24 februari 2014    @marcomsalesNL     
    Generatie Y moet op een bepaalde manier aangesproken worden o...
RSS